IWC Pilot’s Watch Performance Chronograph 41

Furcsa öszvér szülöttje az IWC Pilot’s Watch Performance Chronograph 41, még életképes is lehet.

Néhány éve immár meglehetősen furcsa párosítást figyelhetünk meg az IWC háza táján. A pilótaóráikat, a Pilot’s Watch kollekció egyes darabjait „földre” kényszerítették, és a motorsporttal kezdték el összehozni. Ráadásul nem csupán alapmodelleknek (itt és itt) jutott ilyen feladat, hanem a komolyabb komplikációval rendelkezőknek is, így öröknaptáras, illetve tourbillonos kivitelnek is.

Egymás mellett az AMG és a “Mercedes-AMG Petronas Formula One Team”
Egymás mellett az AMG és a “Mercedes-AMG Petronas Formula One Team”

Adódik a kérdés, hogy erre miért volt szükség? Főleg annak tükrében, hogy a 2010-es évek közepén a márka az Ingenieur kollekciót megújítva igen komolyan kezdte kiépíteni kapcsolatát a Formula 1-gyel, azon belül is a Mercedes AMG Petronas F1 Teammel. Sokat nem kertelve, az Ingenieur messze nem hozta azt, amit elvártak tőle, nem sikerült motorsportos órává változtatni. Főleg azt követően nem, hogy a luxussportórák újra népszerűek lettek. Az Ingenieur idén visszatért gyökereihez, azaz Gérald Genta örökségét viszi tovább, de az F1-es együttműködést sem akarták elengedni.

Kényszerből

Így többé-kevésbé jobb híján hárult a feladat a Pilot’s Watch modellekre. Immár annak is eljött az ideje, hogy ne csupán alkalmanként jelenjen meg egy-egy modell, hanem az állandó kollekció része legyen. Még a nevet is meg lehet ideologizálni, elvégre az F1-ben is pilóta ül.IWC Pilot’s Watch Performance Chronograph 41 “Mercedes-AMG Petronas Formula One Team”

Az eredmény két modell, amelynek számlapja csupán kismértékben tér el a Pilot’s Watch ismert külsejétől. Az F1-es csapat színével dobták fel egy kicsit, ám ennél is egyértelműbb kötődés a tachiméterskála megjelenése a lünettán. Ezzel tulajdonképpen sportkronográffá lényegítették át az órát, amelynek repülős múltja persze továbbra is igen könnyen felismerhető.

Nagy újdonságra a számlap alatt ne számítsunk, a 41,1 milliméteres tokban a 69385-ös kronográf kaliber dolgozik, amely már jó néhány éve leváltotta a márkánál a 7750-es gyökerű kalibereket. Ugyanakkor összhangban az F1 high-tech jellegével, a tok titánból vagy cerataniumból (kerámia és titán ötvözete) készül, ami főleg utóbbi esetében jelentősen felhajtja vételárat. Az összeg 10000 eurótól indul (titán, kaucsuk) és kereken duplájánál van vége (tok és csat cerataniumból).

IWC