IWC Pilot’s Watch Mark XX

Szép csendben vezették be a schaffhauseniek az IWC Pilot’s Watch Mark XX kollekciót, pedig lett volna mit dobra verni.

A Mark kollekció darabjai egy jó ideje már a márka belépőmodelljeinek számítanak nemcsak a pilótaóráik világához, hanem úgy általában a márkához is. Sőt, sokáig női modellként is értelmezhettük. Nyilván nem a dizájn miatt. A márka a 2000-es évektől a korai 2010-esekig terjedő korszakában nem kínált női karórát, így jobb híján a legkisebb méretű IWC-re „fanyalodtak” azok a hölgyek, akik IWC-re vágytak.

A Mark XX sem éppen méretes, bár manapság már lassan a 40 milliméteres átmérő is soknak számít. Repülés ihletésű óráknál ez azonban aligha igaz. Értelemszerűen olyan sok mindent nem lehet egy flieger stílusú órán variálni. Így például az a tény, hogy 0,2 milliméterrel, 10,8 milliméterre csökkentették a tok magasságát az elődhöz képest önmagában nem nagy szám. Szintén nem nagy durranás a nyomásállóság növelése 6-ról 10 barra (60 méterről 100-ra).

IWC Pilot’s Watch Mark XX - látszólag semmi extra
IWC Pilot’s Watch Mark XX – látszólag semmi extra

A tok vastagságának csökkenése azonban sejtetni engedni, hogy valami belül történhetett. A hátlap továbbra is tömör, hiszen a szerkezetet hagyományosan lágyvassal veszik körbe. Mivel belépőmodell, ezért nyilván nem manufaktúra kalibert találunk a számlap alatt. Az azonban igaz, hogy az elődmodellben az IWC műszaki előírásainak megfelelően gyártott ETA 2892 dolgozott 30110 kaliber néven.

IWC Pilot’s Watch Mark XX - lágyvas miatt nincs üvegbetét
IWC Pilot’s Watch Mark XX – lágyvas miatt nincs üvegbetét

Új mérföldkő

A Mark XX-szal azonban új mérföldkőhöz értek. A kaliber ugyan továbbra sem manufakturális, de mégis szűkebb körben érhető csak el. Amit beépítettek, az az IWC 32111-es kaliber, ténylegesen azonban a Baume & Mercier Baumatic névre hallgató (BM12-1975A) kalibere, Úgy tűnik, hogy ez lesz a Richemont-csoport alapszerkezete, ha úgy tetszik, az ETA-2892 utódja, hiszen nem csak az IWC-nél jelent már meg, hanem az Officine Panerainál is (P.900). A kaliber elsősorban 120 órás (5 nap) járástartalékával tűnik ki, és összességében meglehetősen jók a tapasztalatok. Ténylegesen nem is az IWC, hanem a csoport szerkezetgyártója, a ValFleurier gyártja. A tokon belül tehát érdemi fejlődés történt.

IWC Pilot’s Watch Mark XX - a fekete még 250 euróval olcsóbb volt
IWC Pilot’s Watch Mark XX – a fekete még 250 euróval olcsóbb volt

Sajnos ez mondaható el a Mark XX új változatainak áráról is. Míg az elődmodell 3950 euróért (4950 csattal) volt kapható, addig a Mark XX már 5500-zal debütált, az idei újdonságokért pedig már 5750 eurót kérnek (6850 csattal) változatlan tartalom mellett.

IWC