Bell & Ross BR 03 Gyrocompass

Volt már, mégis érdekes látni a Bell & Ross BR 03 Gyrocompass újbóli megjelenését, amelyet persze át is dolgozták.

A Bell & Ross ugyan igyekszik más területen is maradandót alkotni, de kétségkívül a BR 01-es kollekcióval szerzett hírnevet magának. A repülőgépek műszerfaláról (például itt és itt) szinte változtatások nélkül átemelt formavilág igazán egyedinek tekinthető az órák világában. Különösen látványos ez, ha nem a fedélzeti órát vették mintának, hanem valamilyen egyéb műszert.

Jelen esetben a giroszkópos iránytű a kiindulási alap, amit meglehetősen jól is sikerült lemásolniuk. Persze mindez addig igaz, amíg laikusokkal van dolgunk. A repülésben jártasabbaknak feltűnik, hogy a stilizált repülőgép nem megfelelően áll, orra nem pontosan felfele mutat. Ebből a szempontból az első Gyrocompass modell pontosabb volt. Ott ugyanis helyesen szerepelt a repülőgép, alatta pedig tárcsák mutatták az időt.Bell & Ross BR 03 Gyrocompass

Kisebb “átverés”

Az idei, az elsőt tíz év után követő modell esetében azonban nem tárcsákat találunk, hanem mutatókat. Még akkor is így van ez, ha az óramutató történetesen egy stilizált repülőgép. Ezzel szemben a perc- és másodpercmutató kimondottan „hagyományos” megjelenésű, sőt, utóbbit szinte keresni kell. Tény és való, hogy leolvasni ezt a második Gyrocompass kivitelt könnyebb, ösztönösebb – legalábbis ha órás szemmel nézünk az órára.Bell & Ross BR 03 Gyrocompass

A kisebb átmérőjű órák növekvő népszerűsége persze nem kedvez a koncepciónak, hiszen eleve négyzetes tokról beszélünk. Nem véletlenül csökkentették a BR-03 kollekció tokjának méreteit is, igaz csupán egyetlen milliméterrel, 41-re. Ennek ellenére pont a tok formája miatt, az óra továbbra is nagynak számít, de mivel kerámia, ezért legalább nem nehéz.

Szerkezet tekintetében újat ne várjunk, hiába viseli a kaliber a BR-CAL.302-es nevet. Valójában egy Sellita SW-300-assal van dolgunk, amely az ETA 2892-es klónja. Azt azonban meg kell hagyni, hogy a járástartalék 56 órára növekedett, de természetesen az nem a Bell & Ross érdeme, hanem a Sellitáé.

A repülőgépek műszereit másoló órák jellemzően drágábbak a márkánál. Jelen modell 4500 eruós ára bizony nem kevés, de itt a kerámia is felelőssé tehető. Ennek ellenére a 999 darabos limitáció viszonylag merésznek számít.

Bell & Ross