Ulysse Nardin Diver 42 mm

Paraméterei alapján tipikus búváróra az Ulysse Nardin Diver 42 mm, ám az óra szárazon lényegesen jobban mutat, mint vízben.

Holott műszakilag tényleg minden szempontból eleget tesz az óra a szabványnak, így valóban jogosan nevezi magát búvárórának. Búvárlünetta, nyomásállóság (30 bar / 300 m), jó leolvashatóság, lumineszcens mutatók és indexek, kézreálló kezelőszervek (korona, lünetta) mind adottak. Ugyanakkor a dizájn sokkal inkább arról árulkodik, hogy ez bizony inkább egy aszfaltbúvár.

Kezdetnek egyből itt a méret. A rozsdamentes acél tok – ahogy azt a név is elárulja – 42 milliméteres, de nem most, hanem az egész Diver kollekció 2018-as frissítésekor fogyott le 44 milliméterről. Öltönyórának ma már nagy ez a méret, de egyértelműen az elegánsnak tekinthető tartományba tartozik, főleg sportórák között. Ez is volt a célja a márkának három évvel ezelőtt, elegánsabbá tenni búvárórájukat. Ezzel pedig gyakorlatilag is beismerték a nyilvánvalót: a búváróráik sokkal inkább életstílust közvetítenek, mintsem eszközként szolgálnak.

Ezért tehették meg például ennél az új változatnál, hogy a lünettát 18 karátos aranyból formálják meg. Sérülékeny eleme ez az órának, az arany pedig nem éppen keménységéről ismert. Szintén ezzel magyarázható, hogy a tokot csupán PVD eljárással színezték, amely kevésbé ellenálló. A szín kiválasztása is inkább az elegancia felé hajlik, hiszen a szürke aligha nevezhető vidámnak. Márpedig az órák világának szó szerint is legszínesebb képviselői pont a búvárórák. A “kegyelemdöfést” pedig a szíj adja meg: az ugyanis aligátorbőr.

Ulysse Nardin Diver 42 mm - a számlap alsó felén a koordináták a székhely, Le Locle helyét jelölik, funkciójuk pedig a logó ellensúlyozása
Ulysse Nardin Diver 42 mm – a számlap alsó felén a koordináták a székhely, Le Locle helyét jelölik, funkciójuk pedig a logó ellensúlyozása

Nyári óra

Tehát egy nyáron bátran bárhol viselhető időmérőt kapunk, amit ennek megfelelően láttak el szerkezettel is. Ugyan az UN-816 nevet viseli a kaliber, ténylegesen egy Sellita SW300-t tisztelhetünk benne, amelyet azonban a márka maga által gyártott szilícium alkatrészekkel (hajszálrugó, gátkerék, horgony) vértezett fel.

Ennek tükrében baráti árra számítanánk, ám a 9100 euró azért nem nevezhető annak. Közel 50 százalékkal drágább a “mezei” acél Diver 42 mm modellekhez képest, amit az arany búvárlünetta nem biztos, hogy egyensúlyozni tud, de az elegánsabb megjelenés talán igen.

Ulysse Nardin