Patek Philippe Calatrava 6007G

Az öltönyórák netovábbja a kékvérű svájci márka kollekciója, a Patek Philippe Calatrava 6007G azonban aligha nevezhető annak.

A Calatrava-kollekcióról túlzás nélkül elmondhatjuk, hogy nélküle aligha létezne jelenlegi formájában a Patek Philippe. Sikerét pedig mi sem jelzi jobban, hogy egyes országokban a Calatrava az öltönyóra szinonimája. Más szóval más márkák öltönyóráját is Calatravának nevezik.

Ehhez képest a március végi genfi eseményen bemutatott három új alap Calatrava nagyon távol esik attól, amit egy öltönyóráról elképzelünk. Alapesetben ugyanis egy visszafogott, elegáns megjelenésű, ideális esetben két mutatóval, de legfeljebb kismásodperccel rendelkező időmérő, jó esetben nemesfém tokkal lebeg a szemünk előtt. Ebből pedig a három újdonság csak az aranyból készült, 40 milliméteres tokjával tud megfelelni.

Bár a Calatrava tokjának vonalvezetéséből adódóan továbbra is egy klasszikus formával van dolgunk, azonban inkább nevezhető sportosnak, mintsem elegánsnak. Így eltűnt például a tok oldalát díszítő mintázat, ami még a 5226G modellen jelen volt. A számlap viszont sokkal zsúfoltabb lett. Nem csupán a percskála jelent meg, hanem még a percek közötti részt is negyedekre osztották. Ehhez hasonló részletességet kronográfoknál szokás szerepeltetni. Ennek, illetve a központi másodpercmutató használatának köszönhető a dinamikus megjelenés, és persze a változattól függően sárga, piros vagy kék kiegészítő színeknek. Hasonló számlapi képet egyébként a 6007A-001 modellen láthattunk, de az azért még határozottan klasszikusabb megjelenésű (és mellesleg többért cserél gazdát a másodpiacon, mint amennyiért közel három évvel ezelőtt piacra dobták).

Ha mindenféleképpen gyenge pontot keresünk, akkor a 26-330 S C kaliber járástartaléka annak nevezhető. A 40 óra körüli érték nem igazán izmos, igaz, cserébe -3/+2 másodperces napi eltérését tudnak biztosítani. Automatáról lévén szó, egy óraforgató a hétvége átvészelésében is segít.

A három új Calatrava, amelyek listaára 38160 euró, tökéletesen illeszkedik a vásárlók új generációját megszólítani igyekvő márka stratégiájába. Erről bővebben a Prémium Óra 2023-as kiadványunkban is írtunk.

Patek Philippe