Maurice Lacroix AIKON MASTER GRAND DATE

Az AIKON a svájciifjú titánMaurice Lacroix (ML) legsikeresebb zászlóhordozója. Ha volt rajta fogás, azt leginkább a „hajtóművek” terén tettük szóvá, eddig! Persze a legfrissebb, 2021. évi újdonságuk nem csak ezen a téren mutat újat. Íme, a Maurice Lacroix AIKON MASTER GRAND DATE

Saját képére formálva

kezd az ML ikonja egyre inkább a márkára jellemző, egyedibb vonásokat magára ölteni, miközben a technikai paraméterei is megéltek egy evolúciós ugrást.

Maurice Lacroix AIKON MASTER GRAND DATE. Forrás: Maurice Lacroix
Maurice Lacroix AIKON MASTER GRAND DATE. Forrás: Maurice Lacroix

A Maurice Lacroix AIKON új arculata, mely a márka Masterpiece kollekcióját ismerők számár nem lehet teljesen váratlan, mindenképp üdén frissíti a számlapot, amely azért mégis hordoz némit az ikonikus „hommage” érzetből. Igaz, egészen összezsugorodott mértékben, mindössze a aszimmetrikus számlapi kép óra és percmutatói alá rendelt segédszámlap háttéri textúráján érhető tetten (Clous de Paris díszítés). Mindez talán nem túl sok, de épp elég. Emlékeztet, hogy honnan is építkezik a széria, de a hangsúly már szemmel is láthatóan máshová kerül.

Nyomaték

Az kétségtelenül az új, saját, azaz in-house mechanikus szerkezetre összpontosul a Master Grand Date esetében. Az ML331 kóddal jelölt kaliber 50 órás járástartalékot kínál, automata húzás mellett. Ez önmagában még aligha szól nagyot, a felépítése adja meg a „sava-borsát”, melynek jelentős részét már a számlap felől is megcsodálhatjuk.

A tartalom nem elérhető!
Engedélyezd a sütiket, hogy felold a tiltást.

„Skeleton”

Az ilyen formán negyedrészt csontváz kialakítású arculat áttöri a számlapot a 6 és a 9 óra közti kvadránsban, hogy feltárulhasson a szintén csontvázas kialakítású, ezzel együtt igen méretes billegőhíd, illetve alant a hajszálrugó, a szilícium gátszerkezet és az apró súlyokkal szabályozható, várhatóan igen pontosan járó, tekintélyes billegőkerék. Avagy az ML331 lüktető szíve!

Az átláthatóság ráadásul nem torpan meg itt, hiszen a már említett, aszimmetrikus kialakítás miatt az óra és a percmutatóktól elkülönített másodpercmutató alatt is űr tátong. Mögé nézve, beláthatunk az őt hajtó fogaskerékre ekképp.

Maurice Lacroix AIKON MASTER GRAND DATE. Forrás: Maurice Lacroix

Kék

A fogaskerekek, illetve a fent megidézett súlyok, illetve egy-két parányi alkatrészt leszámítva nem csak a rozsdamentes acéltok, illetve – opcionálisan választható – acél csat, de a számlapon található keretek, gyűjtők és feliratok, egytől egyig acélosan fémszínűek, sportos hangulatot kölcsönözve a kék számlappal felszerelt AIKON MASTER GRAND DATE-nek.

Ha ennyi kék még nem elég, a csat helyett szövet alternatívával is viselhetjük, ami szintén kék.

Nagy Dátum

A számlap egyensúlyáért felelő látványelem végül a névadó Grand Date, azaz NAGY dátum ablak(ok), hiszen ez lényegében nem jelent mást, mint dupla tárcsát és dupla „lőrést”. A dátum megjelenítés háttérszíne fehér, a betűk feketék. Ezen a ponton talán lehetett volna játékosabb, merészebb az ML, ha már egyébként minden acélszürke vagy kék, bár az óra- és percmutató, illetve a köréjük rakott, apró indexekbe fecskendezett lumineszcens festék szintén havas tájakat idéz.

ML331 szerkezet hátulról. Forrás: Maurice Lacroix

Hátulról

Megfordítva szintén erősen feltárulkozó szerkezet képe fogad, „szellős” hidakkal, nagyon áttört, mondhatni modern megjelenésű felhúzósúllyal. Nem meglepő módon feltűnnek az integrált szíjak cseréjét könnyítő, gyorscsatlakozást biztosító csapok is. S talán a tokélek és idomok kialakítása is úgy általában kifinomultabb lett.

Új határok

Az óra szó szerint új szintre emeli az AIKON sorozatot, már csak a tokátmérő okán is, ami jelen esetben 45 mm.  A szerkezet kétségtelenül mutatós, a nagyméretű, dupla dátumablak, illetve az aszimmetrikus kialakítás újdonságszámba megy, legalább is abban a szegmensben, ahol a Maurice Lacroix AIKON mozgott, megint csak eddig.

Az árcédulát elnézve ugyanis a MASTER GRAND DATE már egészen más vizekre evez. Hazai árcédulát ugyan még nem láttunk, de szülőföldjén 8900 svájci frankért, azaz csaknem 3 millió forintért vihető táncba az acélos kékség (és akkor még se áfa, se vám).

Kétségtelen, az „elitebb” megjelenésre, illetve műszaki tartalomra áhítozó vásárlói kört kívánja megszólítani a gyártó (bár arról szó nincs, hogy a megfizethetőbb, idegen szerkezettel „ékeskedő” opciók eltűnnének). Részben új az irány tehát, ahhoz képest mindenképp, mint ahová az AIKON eddig célzott. Betalál–e majd e számára még nem túl bejáratott kapuba? Idővel kiderül.

Maurice Lacroix