Ulysse Nardin Diver X The Ocean Race 44mm

Zöld árnyalatok, különleges anyagok, ezt a nyelvet az Ulysse Nardin is érti. Ékes példája ennek az új, korlátozott számban elérhető Ulysse Nardin Diver X The Ocean Race 44mm!

Függetlenség napja

Ahogy a Kering csoport egykori zászlóshajója (már ami, az óragyártást illeti), a 2022. év eleje óta az Ulysse Nardin is a saját, független útját járja. A két önállósodott márka legfrissebb újdonságai között – ettől függetlenül – kifejezetten tetten érhető némi egybecsengés, bár a végeredmény meglehetősen más és más.

Zöld

Ahogy a kék szín örök sláger, úgy fest, a zöld szintén velünk marad, még akkor is, ha a Diver X The Ocean Race kiadást épp csak meglegyintette e szín “szele”, mégis a hangulata – ha lehet ilyet mondani – kifejezetten zöldre sikerült. Dacára annak, hogy a gyártó kifejezetten óvatosan nyúlt hozzá, mégis alapvetően határozza meg az óra arculatát.

Ulysse Nardin Diver X The Ocean Race 44mm. Referenciaszám: 1183-170LE-1A-TOR/0A. Forrás: Ulysse Nardin

Vékonyka zöld csíkok a számlapon itt-ott, negyedkörcikkek, keskeny indexek a buvár lünettán, alig feltűnő varrás a szíj tokhoz közel eső végein; mégis átjön a “zöld” életérzés, amihez jelen esetben mondanivaló is társul!

Újrahasznosítás

Az óra “elődje” egy 2020-ben elkészült “koncepció”, amolyan prototípus, ahol a tok 100%-ban újrahasznosított (műanyag) halászhálóból készült.

Napjaink egyik legnagyobb környezetvédelmi kihívása a tengereket és óceánokat (is) elárasztó, rendkívüli mennyiségű műanyag hulladék, melynek nem elhanyagolható részét az elhasznált, elhagyott, eldobott, műanyag halászhálók tömege “adja”.

Bár nyilvánvalóan elenyésző mértékben jelenthet minderre megoldást, ha az Ulysse Nardin legyárt néhány száz karórát az imént említett szennyezőanyag felhasználásával, annyiban mégis hasznos és iránymutató kezdeményezés, amennyiben rámutat, hogy a hasonló műanyag szemét, ha már el nem is tüntethető a bolygó felszínéről, lehetne vele kezdeni valami értelmeset is.

Ulysse Nardin Diver X The Ocean Race 44mm. Referenciaszám: 1183-170LE-1A-TOR/0A. Forrás: Ulysse Nardin

Prototípusból sorozatgyártás

Még akkor is, ha korlátozott sorozat formájában, mindösszesen 200 db erejéig, de már egy komplexebb formában ölt testet most az újrahasznosítás, hiszen a búvárórának szánt Diver X 44 milliméteres átmérővel kialakított óratok anyaga az előzőekhez képest 60%-ban tartalmaz újrahasznosított műanyag halászhálót (Nylo), a fennmaradó 40%-a ún. Carbonium. Ez utóbbi karbon-kompozit matéria szintén a “zöldítés” jegyében újrahasznosított (karbonszálas) repülő alkatrészekből készül, így hozzávetőleg 40%-kal kisebb ökológiai “lábnyomot hagy”, mintha simán csak “kovácsolna” egy “hagyományos” karbontokot a gyártó.

A környezettudatosság ráadásul nem torpan meg itt. A búvárlünetta betétje szintén (100%) Carbonium, a tok fém részeit a gépjármű gyártás során egyszer már felhasznált, majd újrahasznosított acélból készítik (legalább 80-85%)-ban. Ehhez a “nyersanyagot” az osztrák Voeastalpine Boehler cég biztosítja.

Ulysse Nardin Diver X The Ocean Race 44mm. Referenciaszám: 1183-170LE-1A-TOR/0A. Forrás: Ulysse Nardin
Ulysse Nardin Diver X The Ocean Race 44mm. Referenciaszám: 1183-170LE-1A-TOR/0A. Forrás: Ulysse Nardin

Naná, hogy a “műszövet” szíj is, de az már 100%-ban újrahasznosított halászháló. S végül az óradoboz (a csomagolás) 100%-ban újrahasznosított műanyag: óceánból kihalászott,  “visszanyert” hulladék.

Műszaki adatok

A működést az UN-118 automata húzású, mechanikus szerkezet biztosítja, méghozzá 60 órán át is akár, egyetlen teljes felhúzással. A számlap felől dátum és járástartalék megjelenítést is kínál.

Ulysse Nardin Diver X The Ocean Race 44mm. Referenciaszám: 1183-170LE-1A-TOR/0A. Forrás: Ulysse Nardin
Ulysse Nardin Diver X The Ocean Race 44mm. Referenciaszám: 1183-170LE-1A-TOR/0A. Forrás: Ulysse Nardin

Az óra valóban búvár, hiszen 300 méterig vízálló. Az ára 10.400 euró (bő 4 millió forint), és nem mellesleg az The Ocean Race hivatalos órája.

Az 1973 óta megrendezésre kerülő vitorlásversenyt, a téma iránt érdeklődőknek bizonyára nem szükséges bemutatnunk. Mindenki másnak annyit érdemes tudni, hogy igencsak komoly kihívását állít azon csapatok elé, akik majd legközelebb 2023. januárjában rajthoz állnak, Spanyolországban, hogy onnan aztán száznál is több napon át körbehajózzák a Földet.

Majd figyeljük, hogy a versenyzők kezén miként állja a sarát (illetve a vizet), az újrahasznosításból jelesre vizsgázó Ulysse Nardin.

Ulysse Nardin