Panerai Submersible S BRABUS eTitanio PAM01403

Olasz dizájn, svájci óraipar, német autótuning – nem hangzik rosszul, a végeredmény pedig a Panerai Submersible S BRABUS eTitanio PAM01403.

A Panerai autóipari együttműködése kapcsán mindenkinek a Ferrarival való közös évek jutnak eszébe. Elsősorban annak kudarca miatt. A BRABUS-szal azonban most csak alkalmi a közös munka, és a német tuningcég alapításának évfordulójáról emlékezik meg. Értelemszerűen ezért limitált mennyiség készül csak az órából, szám szerint 177 darab, ami az alapítás évére, 1977-re utal.

Ez a mennyiség valószínűleg gyorsan el is fogy, annak ellenére, hogy a Panerai mai szemmel nézve hatalmas órát készített. A tok átmérője 47 milliméter, azaz látványos darab lesz a csuklón. Ugyanakkor kolonc aligha nevezhető. Nem csupán azért, mert a tok titánból készült, hanem mert az alkalmazott gyártási eljárás további tömegmegtakarítást eredményezett. A direkt fém szinterezési eljárás (Direct Metal Laser Sintering, DMLS) gyakorlatilag 3D nyomatásként értelmezhető, így egyes részeket üregesként készítettek el. A tok így csupán 23,6 grammot nyom, a teljes óra szerkezettel, üveggel, szíjjal együtt pedig csupán 115 grammot. Más szóval a méretéhez képest rendkívül könnyű, de abszolút értelemben véve is átlagosnak nevezhető.Panerai Submersible S BRABUS eTitanio PAM01403

Optikai tuning

A számlap ugyan rendkívül összetettnek néz ki, de valójában csak a formatervezésnek köszönhető. A P.4001/S kaliber csupán egy hárommutatós modell második időzóna kijelzésének képességével kiegészítve. Az S a kaliber csontvázasított megjelenésére utal. Ez már önmagában is látványossá teszi az óra megjelenését. Erre jönnek rá még az motorsportra utaló tipikus stílusjegyek, mint a piros szín a mutatókon, a szénszálból készült lünetta (féktárcsákra való utalás), illetve a négyzetrácsos háló (hűtőrács, levegőbeömlők).Panerai Submersible S BRABUS eTitanio PAM01403

A szerkezetnek egyébként nem feltétlenül lenne szüksége „tuningra”. A három napos járástartalékkal rendelkezik, aminek aktuális állását a hátlapon le is olvashatjuk. Az ehhez szükséges energiát mikrorotor szolgáltatja, ami ugyan nem különleges, de továbbra is ritka megoldás. Főleg, hogy a rotor anyag volfrám. Itt ráadásul nem esztétikai szempontok vezérelték a tervezőket, hanem valóban funkcionálisak. A volfrám nagy sűrűsége miatt a tehetetlensége is nagy, így könnyebben tudja felhúzni a két rugóházban lévő rugókat. Mindehhez jön még a másodpercmutatót a korona kihúzásával nullára állító funkció, ami az óra beállításánál kifejezetten hasznos tud lenni.Panerai Submersible S BRABUS eTitanio PAM01403

Ahogy egy BARBUS tuning, úgy a ez az óra sem olcsó mulatság. Röpke 47000 eurót kérnek érte, ami könnyen a BARBUS tuning ára is lehet.

Officine Panerai