Itthon legfeljebb a jól tájékozottaknak mond valamit a márka neve, pedig a Delbana Rotonda is jó példa arra, hogy lenne itt keresni valója.
A viszonylagos ismeretlenség természetesen annak tudható be, amivel a legtöbb családi tulajdonban lévő svájci márka is küzd. Az apró marketingbüdzsének. Pedig a Delbana 2001 óta egy másik, szintén családi vállalkozással, a Delmával egyesült. A külön márkanevet és az önálló indentitást azonban azóta is őrzik.
Lassan bő egy évtized távlatából talán senkit nem lep meg, hogy a Rotonda egy alapvetően retró ihletésű modell. Igaz, nem a hetvenes évekre emlékeztet, hanem sokkal inkább az ötvenesekre. Erről árulkodnak a szerelt számjegyek, illetve a lumineszcens festék színe. Ennek ellenére mégis találunk néhány modern vonást is, amelynek köszönhetően mégsem olyan modell benyomását kelti az óra, mintha nagyapánké lett volna.
Modern retró
Nyilván az egyik a tok átmérője. A maga 40 milliméterével manapság talán még átlagosnak nevezhető, bár ebben a stílusban ez már egyértelműen a felső határ. Alig öt éve még elegáns időmérőknél a 40 milliméter az arany középútnak számított. Mégis nem az óra mérete, hanem színvilága az, ami napjaink darabjává teszi. A fekete mellett a jelenleg szintén kötelező kéken és zöldön túl az okker és a csontfehér teszi színessé a kínálatot, bár utóbbi kizárólag aranyozott tokkal kapható.
A számlap központját elfoglaló színt gilosált mintával tették még tetszetősebbé, de a minta természetesen nem hagyományos módon készült. Valójában préselték. Emiatt azonban nagyon ne keseredjünk el, elvégre a belépőkategóriában vagyunk. Ugyanakkor elvárhattuk volna, hogy a dátumablakról lemondjanak. Egy mindennapi viselésre szánt darabnál igenis van helye a dátumablaknak. Ennél a konkrét modellnél azonban pont a formatervbe rondít bele azzal, hogy a számlap két különböző részében is helyet követel magának. Már csak azért is, mert a dátumablak háttere fehér maradt, ami így nem illeszkedik a központi rész színvilágához.
Szerkezet terén ne várjunk csodát. A 11,5 milliméteres vastagság is elárulja, hogy jó eséllyel egy ETA 2824-essel lesz dolgunk. Egész pontosan annak klónjával a Sellita SW-200-zal. Többek között ennek is köszönhető, hogy az ár ezer euró alatt tud maradni. A feketéért 775, a színesekért 850, míg az aranyozottakért 900 eurót kérnek.