Pianissimo az óráknál – Raymond Weil Maestro

Talán szükségszerű, hogy az a viszonylag kevés svájci órásvállalkozás, amely a négy, illetve a formálódó ötödik luxus-csoport fékezhetetlen étvágya ellenére továbbra is képes családi kézben maradni, halkabban tudja csak hallatni hangját. A Raymond Weil is sokkal inkább közelebb áll a pianissimohoz, mint a fortéhez, pedig Bázelben az előkelő központi csarnokban található standjuk, méretei gond nélkül versenyre kellnek a különböző csoportok márkáinak standjaival. A 2016-ban 40 éves márka a zenéből, mind a klasszikusból, mind a jazzből és popból szerzi ihletét, és talán ennek is köszönhető, hogy hangzatos marketing kampányok helyett nem magukat tolják előtérbe, hanem a termékükre összpontosítanak. A 2010-ben útjára indított Maestro kollekció legújabb modellje is látszólag csak egy hárommutatós óra, de a beavatottak ennél sokkal többet látnak benne.Raymond-Weil-Maestro-2237-mood

Ismerve a Raymond Weil és a zene kapcsolatát, szinte szükségszerűen gondolják azt, hogy egy régivágású karmester, egy zenei vezér öltött testet az órában. A kerek rozsdamentes acél tok a számlap fekete színével már-már szigorú megjelenést sugároz, de akár a jellegzetes öltözékre is utalhat. Ebből kiindulva a mutatókat akár karmesteri pálcának is nézhetjük, amelyek tökéletes ritmusban jelzik az idő múlását. Hogy a szigor mögött azonban ott rejtőzik a művészi lélek, a legapróbb részletek iránti figyelem, jól jelzi a számlap központi, gilosált felülete, és persze a bőrszíj gyengéd ölelése.Raymond-Weil-Maestro-2237-soldat

A klasszikus öltönyórákhoz illő 39,5 milliméteres átmérőjű tokba a svájci óraipar talán legelterjedtebb szerkezete, az ETA 2824-es kalibere (vagy klónja) került. Hosszabb ideje gyártják, mint ahogy a Raymond Weil létezik, megbízhatóan teljesít, és mindenki ismeri – ahogy egy zenekart évtizedeken át vezető karmestert is.