Nem mai darab sem az óra, pláne nem a kollekció. Mégis a Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Tourbillon mind a mai napig megállja helyét.
Az apropót az óra vörösarany tokkal való bemutatása adja, hiszen ebben a formában valóban nem lehetett eddig kapni. Ez eddigi opció a fehérarany változat volt, amely a vörösarany bevezetésével gyorsan el is tűnt az aktuális kínálatból. Bár nem számítanánk rá, a tok méretén is igazítottak egy keveset. Míg a fehérarany elődmodell 11,3 milliméteres volt, addig az idei vörösaranynak sikerült 10,7 milliméterre fogynia. Miért fontos ez? Elvégre ott figyel az “Ultra Thin” azaz rendkívül lapos kifejezés az óra nevében.
Rögtön szögezzük is le, hogy ettől, azaz a nagyon lapostól azért elég messze van az óra. Egy átlagos hárommutatós karóra általában hozza ezt az értéket. Igaz, lapos tourbillonokhoz képest a Jaeger-LeCoultre modelljének 978G kalibere automata felhúzású, ami azért valamivel növeli a tok vastagságát. Járástartaléka viszonylag alacsony, kereken két nap, ami tourbillon nélkül persze több lenne. Hiába könnyű a titánból készült tourbillon ketrece, azért azt is mozgásban kell tartania a szerkezetnek. Szintén a márka javára írható, hogy legalább optikailag igyekeznek vékonynak feltüntetni a tokot. A három részes felépítésből (lünetta, tokközép, hátlap) az első és az utolsó is erősen befele dől, ráadásul a hátlap meglehetősen vastag is.
Persze ami a tok arányait illeti, úgy egy rossz szavunk nem lehet, hiszen a már említett 10,7 milliméteres vastagsághoz jól illeszkedik a 40 milliméteres átmérő. Ebben kapott helyet a törtfehér színű számlap, amit a fehérarany modellnél is megismerhettünk már. Ízlés kérdése, de mintha a vörösarany társaságában jobban érvényesülne a számlap színének árnyalata. Ez egyébként részben az igen finom szemcsézésű felületnek is köszönhető, aminek hatására a számlap finom selyemfényű lett. A visszafogottság már csak azért is indokolt, mert a főszerep mégiscsak a tourbilloné.
Hogy mennyire számít jó hírnek, hogy a 70500 eurós ár kereken ezerrel kevesebb, mint az elődmodellé, azt mindenki döntse el magának.