Delma Quattro

Búvárórából rengeteget találunk a piacon, a Delma Quattro azonban néhány szokatlan tulajdonságával alaposan kilóg a sorból.

Ezek közül néhány egyből kitűnik. Ilyen például a tok átmérője. Manapság 44 milliméteres átmérővel nem igazán készítenek még búvárórákat sem. Főleg, hogy ehhez az átmérőhöz meglehetős vaskosság is tárul. A 15,3 milliméter bizony a sokak által csak májkrémes konzervként emlegetett, rendszerint 7750-essel (vagy klónjával) szerelt kronográfokéval vethető össze. Itt persze szó sincs kronográfról, egy „mezei” hárommutatós modellel van dolgunk.

Delma Quattro - májkrémes konzerv
Delma Quattro – májkrémes konzerv védett koronával

Az átlagosnál magasabb nyomásállóság – 50 bar/500 m – tehető ezért egyrészt felelőssé, másrészt a meglehetősen szokatlan búvárlünetta. Egyrészt rendkívül széles, másrészt mindössze hat kitüremkedést találunk, amelybe ujjbegyeinket megtámaszthatjuk ahhoz, hogy a lünettát forgathassuk. Természetesen ezek is meglehetősen méretesek.

Delma Quattro - szokatlan lünetta
Delma Quattro – szokatlan lünetta

Összességében tehát egy meglehetősen robusztus időmérőhöz van szerencsénk, amihez már egyfajta extravagancia is szükségeltetik, ha azt inghez, zakóhoz akarjuk felvenni. Ezen az sem segít, hogy a számlap megjelenése viszonylag közel áll a koronás márka ismert búvárórájához.

Konténer

Ugyanakkor a fenti különcségek szinte alig vethetőek össze a „RBES” néven emlegetett megoldással. A betűket feloldva „Rapid Bracelet Exchange System” avagy gyors szíjcserét lehetővé tevő jellegzetességgel van dolgunk, de messze nem olyan módon, mint az a többi márkánál megszokhattuk. Ténylegesen ugyanis nem a szíjat cseréljük le, hanem a tokot tesszük be egy új foglalatba. Ehhez hasonló megoldások nem újak, sőt, még a divatórák kategóriájában is találunk rá példát (pl: Fortis Color), de búváróráknál egyáltalán nem megszokott. Főleg, hogy bajonettzárral vehetjük ki a tokot.

Delma Quattro - tokot cserélünk nem szíjat
Delma Quattro – tokot cserélünk, nem szíjat

Talán nem véletlen, hogy viszonylag ritkán találkozni ezzel az ún. „konténer” megoldással, hiszen a költségeket ugyancsak megemeli. Talán éppen ezért is döntöttek úgy, hogy szerkezetnek megteszi a svájci óraipar ingavonója, az ETA 2824-es, pontosabban annak klónja, az SW-200. Saját szerkezet híján nyilván nagyon nem válogathattak, de például egy SW-300-sal tudtak volna faragni valamennyit a vastagságból.

Az is igaz persze, hogy ez az órát tényleg professzionális búvárkodáshoz szánják, így a héliumszelep sem hiányozhat róla. Más kérdés, hogy a 999 példány közül valószínűleg tény alig lesz néhány, amely nem hogy nagy mélységekbe, de még csak vízbe is jutna. Ebben a majd’ 2000 frankos ár is közrejátszik azért.

Delma