Cuervo y Sobrinos Chronograph Emilio Carranza

Kevés márka engedheti meg magának, hogy ne legyen sportos modellje. A Cuervo y Sobrinos Chronograph Emilio Carranza ezúttal a repüléshez kapcsolódik.

Hacsak nincsen történelmileg valamilyen kötődése a repüléshez, egyedül a felső kategória márkái engedhetik meg maguknak, hogy teljesen figyelmen kívül hagyják a pilóta órákat. A közép- és belépőkategóriában azonban szinte kötelező. Míg a latin-amerikai örökségre építő márkának nyilván nem volt gondja búváróra kollekciót építenie (Buceador), pilóta órát készíteni már nagyobb kihívás.

Nyilván a flieger stílusra nem építhettek, hiszen ennek a műfajnak nincs gyökere az általuk képviselt világban. Éppen ezért egy korábbi időszakba nyúlnak vissza ihletért, a repülés hőskorszakába. Itt ráadásul meglehetősen kevés versenytárssal kell számolni, de van egy nagyon domináns is. A Longines a Lindbergh óráival.Cuervo y Sobrinos Chronograph Emilio Carranza back

Szerencsére azonban a latin világnak is megvan a maga Lindbergh-je, méghozzá Emilio Carranza, aki amerikai társához hasonlóan szintén rekordhosszúságú távolsági repülésekkel szerzett hírnevet magának. Viszonzásképpen repülte le a Mexikóváros-Washington D.C. távot, amelyet egy évvel korábban éppen Lindbergh teljesített. Haza már nem jutott, a visszaúton, feltehetőleg vészleszállásra készülve lezuhant és szörnyethalt.

Múltidézés

Az óra tehát neki állít emléket, így a számlapon jellegzetesen art déco stílusú számjegyeket találunk. Ezek színét patinásnak neveznénk, és ennek valószínűleg sokan nem örülnek. Ugyanakkor ennél a márkánál pont alaptalan a feltételezés, hiszen a márka pont a szivarozáshoz kapcsolódóan kezdte újra történetét. Más szóval itt a szín nem a márka arculatához tartozik, nem pedig a valósnál jóval idősebbnek akarják beállítani az órát.Cuervo y Sobrinos Chronograph Emilio Carranza cigar

Nem is igen tehetnék, hiszen az óra messze nagyobb, mint a megidézni kívánt korszak. A tok átmérője még mai szemmel is nagy, hiszen 44 milliméter, amihez 13,8 milliméteres magasság társul. Más szóval nem ingujj alá való darab. A vastagságot egyébként a szerkezet is indokolja, amely az ETA jó öreg 7750-es kalibere, amely ugye önmagában olyan vastag (7,9 mm), mint egy laposabb karóra.Cuervo y Sobrinos Chronograph Emilio Carranza profile

A 7750-es jellegzetes számlapi képét azonban egész ügyesen sikerült elrejteni. Mint tudjuk, az ezzel a szerkezettel szerelt órák vizuálisan tipikusan bal oldalt „fejnehezek”. A márka ezt a dizájnkihívást ügyesen orvosolta azzal, hogy a kronográf összegzőit hangsúlyossá tette, a kismásodpercet pedig eljelentéktelenítették. Ott valójában Carranza repülőjének sziluettjét találjuk, a másodpercmutató pedig a gép légcsavarja. Ezt ellensúlyozza három óránál a márka neve, így egy viszonylag szimmetrikus számlapi képet kapunk. A szimmetriát még a dátumablak sem bontja meg, amelynek az óraösszegzőben szorítottak helyet.Cuervo y Sobrinos Chronograph Emilio Carranza cobra

Bár latinos megjelenésre alig-alig találni példát az óraiparban, a 4250 frankos árat mégsem ez indokolja. A kronográfok átlagot meghaladó drágulása mellett bizony még egy többé-kevésbé egyedi, de mégiscsak tömegkaliberrel szerelt óráért ez egy reálisnak mondható összeg.

Cuervo y Sobrinos