Babós Szalon

Hazánkban történelmi okokból kevés, hosszú múltra visszatekinteni tudó családi vállalkozást ismerünk, főleg az órás szakmában. A Babós Szalon egyike ezeknek.Bár hosszú évtizedek óta hazánk Budapest-központú, ezért kiskereskedelmi vállalkozás indítása is szinte egyet jelent azzal, hogy először a fővárosban érdemes megjelenni, a jövőre alapításának 120. évfordulóját ünneplő Babós Szalon nem ezt az utat járta. A XX. század legelején Szeged legalább annyira ígéretesnek tűnt, mint a főváros. Az 1879-es pusztító árvizet követő újjáépítés során ugyanis egy kifejezetten modern város született újjá, és persze a polgárosodás is hét mérföldes lépésekkel haladt előre. Ezen fejlődés jegyében nyílt meg 1902-ben Szeged belvárosában szecessziós belsőépítészeti kialakítással a Babós Szalon, és azóta is ugyanazon a helyen várja a vásárlókat.Babós Szalon

Ez a békebeli hangulat a budapesti Aréna Plázában lévő üzlethelyiségükben természetesen nem köszön, nem köszönhet vissza. Az épület jellegéből adódóan egy modern külsejű eladótérbe léphetünk be, ahogy azt természetesen el is várjuk. Ugyanakkor a hívogató belső tér, a kirakatokban tündöklő órák legfeljebb csak az emberek bevonzására alkalmasak. Hiába sűrít ugyanis a pláza viszonylag kis térre sok embert, az órák esetében különösen igaz, hogy a vevők elenyésző hányada tér csak be egészen konkrét elképzelésekkel, esetleg a vágyott modellt is pontosan meg tudja nevezni.Babós Szalon

Amikor számít a múlt

Itt jön kapóra a hosszú múlt. Üzlethelyiséget bérelni, berendezni és áruval feltölteni ugyanis pusztán tőke kérdése. A sokszor nagyon homályos elképzelésekkel betérő vásárlók igényeit pontosan felmérni, és megtalálni a nekik leginkább megfelelő időmérőt a meglehetősen gazdag választékból már aligha pénz függvénye. Válogatni pedig igenis van miből. Bennfentesebbeknek a Nomos, illetve a Maurice Lacroix neve hallatán kezdhet el jobban dobogni a szívük, amelyeket egyedül itt találunk, a szélesebb körben ismertebb márkák közül pedig a Rado, illetve a Longines emelhető ki. Utóbbiból ráadásul monobrand butikokkal is összemérhető kínálat található.

A választék kialakításánál, amelyben a világ három nagy óragyártó régiója, a svájci, a német és a japán is képviselve van, nagy szerepet játszott a múlt. A több évtizedes, a gyártókkal közvetlenül szőtt kapcsolat ugyanis olyan előnyöket biztosít, amelyből a vásárlók is profitálnak.

Babós Szalon

Egy vásárlói döntés meghozatalához tehát időre van szükség, más szóval foglalkozni kell a másikkal. Enélkül ugyanis nem ismerhető meg óhaja, és így olyan karórával térne haza, amelynek nem igazán örül, nem igazán érez magáénak, hiába vette meg. Hogy megéri foglalkozni a vevővel mi sem jelzi jobban, mint a azon órák száma, amelyet évente a vásárlást követően vissza szeretnének cserélni. A évi 3-4 darab az eladott mennyiséghez képest gyakorlatilag nem kimutatható, és ezekkel is jellemzően az év végén, a két ünnep között térnek be. Szintén nem elhanyagolható szempont, hogy a saját szervizháttér révén az óráknál szükséges időközönkénti karbantartás is biztosított, azaz nem pusztán értékesítés zajlik, hanem az adott karóra teljes életciklusát végigkísérik.

Az elmúlt 120 év között bizony bőven voltak nehéz időszakok, és közeljövő sem ígérkezik túl rózsásnak. Megnövekedett szállítási határidőkkel, és (alig ha meglepő módon) emelkedő árakkal kell számolni az előttünk álló években. Ugyanakkor pont a fent leírt vevőközpontúságnak köszönhetően biztosak lehetünk abba, hogy pénzünket jól költjük el.

Babós Szalon