Site icon ÓraMagazinOnline

IWC jövő évi újdonságok

IWC Pilot's Watch Chronograph Spitfire

IWC Pilot's Watch Chronograph Spitfire

Ugyan már nincs sok hátra az évből, azért még várni kell mire az új IWC Pilot modelleket megtapogathatjuk.

Persze ez csak a vásárlásra igaz. A januári Genfi váráson, amelynek tavaly óta már közönségnapja is van, azaz nemcsak a szakmabelieket, hanem a földi halandókat is beengedik, közelről is szemügyre vehetjük majd az IWC Pilot újdonságokat. Újdonság alatt pedig valóban újdonságot érhetünk, nem pusztán új változatokat. Mind a négy friss modell kisebb-nagyobb részben hoz valami újat az IWC Pilot családba.

IWC Pilot’s Watch Timezoner Spitfire Edition „The Longest Flight – 46 mm és limitál 250 darabra

A Spitfire alkollekció két karórával is gazdagodik. A Pilot’s Watch Timezoner Spitfire Edition „The Longest Flight“ látszólag egy második időzónát is kijelző óra, esetleg világóra, de valójában egyiknek sem nevezhető. Leginkább talán utazóórának nevezhetnék, de ez a megnevezés már foglalt, és még csak nem is karórát takar. A komplikáció lényege a lünetta és a szerkezet közötti kapcsolat. A lünettán 24 város nevét találjuk, amely mind egy-egy külön időzónához tartozik. Az óra mutatója mindig a 12 óránál lévő városhoz tartozó időzóna idejét jelzi ki. A lünettát tekerve mind az óramutató, mind az alapvetően pusztán napszak-kijelzőként szolgáló 24 órás tárcsa, mind pedig a dátum állítódik. Ez utóbbi azért különleges képesség, mivel alap mechanikus szerkezeteknél a dátumot jellemzően csak előre lehet állítani, és azt is általában a reggeltől estéig tartó időtartam alatt. Ennél az óránál a dátum előre és hátra is lép, méghozzá tetszőleges időpontban. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ezzel a komplikációval már 2016-ban találkozhattunk, igaz, akkor kronográffal ötvözve. Így azonban a számlap kevésbé zsúfolt, jobban áttekinthető, ami egy pilóta óránál nem éppen egy utolsó szempont.

IWC Pilot’s Watch Chronograph Spitfire – akinek fáj rá a foga, kezdjen el gyűjteni, mert különben évekig várhat, mire újra lesz

A Pilot’s Watch Chronograph Spitfire valójában csak megjelenése miatt érdekes, hiszen a 69380-as szerkezete a jó öreg 7750-esen leszármazottja, bár jóval több a különbség köztük, mint a közös vonás. Amiért mégis érdemes vele foglalkozni, az az átmérője, ami pusztán 41 milliméter. Szokatlanul kicsi ez az IWC Pilot óráknál (kivéve persze a Mark modelleket), és egyben egy újabb jelzés arra, hogy van igény kisebb méretekre is. Azt, hogy mindezt bronzban prezentálják ugyancsak kelendővé teheti ezt a modellt. Bár nem ez az első alkalom az IWC-nél a bronz használatára, de finoman szólva sem sűrűn fordul elő náluk. Szerencsére ez a modell nem limitált.

IWC Pilot’s Watch Double Chronograph TOP GUN Ceratanium – nagyobb, mint amilyennek tűnik

Szintén nem limitálják az új Top Gun modellt, pedig annak tokját az IWC új, saját fejlesztésű anyagából, Cerataniumból alkották meg. Ahogy a fantázianévből sejteni lehet, kerámia és titán összevonásából alkották meg a nevet. Egyelőre csak az anyag tulajdonságait nevezték meg: könnyű és hipoallergán mint a titán, és karcálló, mint a kerámia. A pontos összetételt nyilván Genfben sem árulják majd el, de ennél valószínűleg több részletet tudunk majd meg. Az anyag másik nagy előnye, hogy a tok összes komponense, így a korona és a nyomógombok is megalkothatóak ebből az anyagból, és persze a szíj zárja is. Kerámia tokos óráknál például ez az alkatrész soha nem kerámia. Az IWC Pilot kollekciójában egy Top Gun óra nem lehet kicsi, így ez az óra is 44 milliméteres, ugyanakkor a matt fekete felületek miatt kisebbnek tűnik. A szerkezet a márka 79230-as kalibere, azaz egy uszálymutatós modullal ellátott, 7750-esen alapuló kronográf.

IWC Big Pilot’s Watch Constant-Force Tourbillon Edition „Le Petit Prince“ – hosszú évhez garantáltan sok nullás ár tartozik

Az új modellek zászlóshajója a mindössze 10 példányra limitált Big Pilot’s Watch Constant-Force Tourbillon Edition „Le Petit Prince“. Az IWC hagyományosan a „Le Petit Prince“ órákat látja el az IWC Pilot kollekcióban a bonyolultabb szerkezetekkel, ugyanakkor ez az első alkalom, hogy ennyire összetett kaliber kerüljön egy pilótaórába. A Constant-Force Tourbillon még 2011-ben mutatkozott be a márkánál, majd megjelent (és el is tűnt) az Ingenieur kollekcióban, hogy útját a Portugieserek között folytathassa. Ahogy látható, a limitált példányszámból, az IWC Pilot kollekcióban való feltűnése is csak villámlátogatásnak minősíthető. Érdekes módon pont ez az óra a legnagyobb, 46,2 milliméteres, ami persze ugyanakkor abszolút természetes is, hiszen egy Big Pilot, avagy Große Fliegeruhr nem lehet kicsi.

Bár konkrétan kijelenteni merészség lenne, de hosszú évek tapasztalatából kiindulva valószínűleg késő tavaszra, vagy nyárra kerülnek ezek a modellek forgalomba, végleges árukat is csak közvetlenül a vásár előtt szabják majd meg.

www.iwc.com

Exit mobile version