Site icon ÓraMagazinOnline

Alpina Seastrong Diver 300 Automatic Calanda

Alpina Seastrong Diver 300 Automatic Calanda

Látszólag semmi újat nem hoz az Alpina Seastrong Diver 300 Automatic Calanda, viszont idővel akár mérföldkőnek is értelmezhetjük.

Ha az órát összevetjük a különböző elődmodellekkel, akkor lényegi különbséget jóformán nem találunk. Továbbra is adott a párna alakú tok a 42 milliméteres átmérőjével, az elfogadható, 12,6 milliméteres magasság és az enyhén retrós beütés. Utóbbi talán egy kicsit erősebbre sikerült. Erről egyrészt a kerekre cserélt indexek, és a patinásodást imitáló színű lumineszcens festék tehet. Összességében a számlapi kép ezzel közelebb került a legismertebb búvárórák egyikéhez, a koronás márka Submariner modelljéhez.

Szintén nem változott a szerkezet, az továbbra is az AL-525 név alatt futó Sellita SW-200-as kaliber a viszonylag alacsony, 38 órás járástartalékával. Mint tudjuk, cserébe viszont aligha lesz probléma a szervizelés során, hiszen elterjedtsége miatt szinte bármilyen gondja orvosolható.

“Zöld”

Ha gyakorlatilag nem történt semmi újítás az órában, akkor mégis mi indokolja, hogy ezt a referenciát 300 darabra limitálták? Tették mindezt egy olyan modellel, ami meglehetősen nagy mennyiségben készül. A válasz a névben szereplő Calanda lehetne, de valójában azzal sem jutunk előre. Az ugyanis Svájc első, svájci lobogó alatt hajózó tengerjárójának neve.

A tényleges magyarázat a tok anyaga. Rozsdamenetes acél az is, mint bármelyik másik órájuké, de jelen esetben teljes mértékben újrahasznosított. A acélt a német Thyssen Krupp gyártja PuReSteel néven, és bizony az Alpina az első svájci, mechanikus kaliberrel szerelt belépőkategóriás márka, amely órájában az újrahasznosítási arány ennyire magas. Értelemszerűen a szövetszíj is újrahasznosított, formájában PET palackok élik második életüket.

Elsőre nem tűnik eget rengetőnek ez a néhány darab, de itt valójában az a fontos, hogy ki az első. Ki az, aki tapasztalatokat szerez az újrahasznosított anyaggal, és ki az, aki kellő mennyiségben tud ilyen acélt biztosítani magának. Az óraiparban a „zöld” iránti igény ugyanis nem kizárólag a számlapok színére vonatkozik már. Kérdés csupán, hogy az egyelőre szükségszerűen magasabb árat – jelen esetben 1695 eurót – a belépőkategóriában is hajlandóak-e kifizetni, ha a „mezei” acélból készültért majdnem háromszázzal kevesebbet kérnek. Mint tudjuk, a Chopard-nál ez működik, de ők nem is a belépőkategóriában versenyeznek.

Alpina

Exit mobile version