Militáns Chopard

Szépen kidolgozott szerkezetei mellett eleganciájáról is ismerjük a genfi márkát. A Chopard L.U.C Chrono One Flyback egyik idei újdonságából utóbbiról részben lemondtak.

Finoman szólva is meglepetés volt kézbe venni a Chrono One Flyback egyik idei újdonságát. A manufaktúra kaliberrel szerelt kronográf eddig kizárólag nemesfém tokkal készült, méghozzá viszonylag nagy, 44 milliméteres átmérővel. Illeszkedve a Chopard aktuális irányvonalához a rozsdamentes acél tokos kivitel talán nem is annyira meglepő. Elvégre a szintén idei újdonság, a L.U.C. XP ugyanúgy acélban mutatkozott be. Ugyanez igaz az óraipar aktuális trendjébe (csökkenő átmérők) illeszkedő 42 milliméteres méretre is.

Chopard L.U.C Chrono One Flyback - az acélváltozat "csak" 26200 euró
Chopard L.U.C Chrono One Flyback – az acélváltozat “csak” 26200 euró

Ami valójában meghökkentő, az a Chopard L.U.C Chrono One Flyback titán tokos változata. Bár magára az anyag, a titán használatára a Chopard-nál is láttunk már példát, viszonylag ritkán dolgoznak vele. Persze önmagában nincs ebben semmi rendkívüli, hiszen a titán a 80-as években mutatkozott be az óraiparban, és azóta kifejezetten otthonosan mozog benne. Ugyanakkor a Chopard felületkezelési eljárása, és elsősorban a számlap színének megválasztása olyan területre viszi az óra megjelenését, amely eddig idegen volt tőlük.

Chopard L.U.C Chrono One Flyback - ismerős vonalak, csak matt
Chopard L.U.C Chrono One Flyback – ismerős vonalak, csak matt

Egy katonai jellegű órát kapunk tehát a márkától. A titán tok amúgy is az óra high-tech jellegét hivatott hangsúlyozni. Nem is elsősorban az anyag, hanem a felületkezelés teszi ezt. A titán bár könnyű, de könnyebben karcolódik a rozsdamentes acélhoz képest. Ezen segít a Chopard elektroplazmás felületkezelése, ami egyrészt egységesen matt felületet ad a toknak, másrészt lényegesen keményebb lesz, mint a kiindulási anyag. Mint minden felületkezelési eljárásnál, a tok nem teljes keresztmetszetében lesz ellenálló, hanem pusztán egy néhány mikron vastagságú réteg. Persze a Chopard nem állta meg, hogy ne találjon ki egy fantázia nevet, így ezeket a tokokat “Titalyt”-nak hívja. Egyébként a “Titalyt” nem új, már 2011-ben is találkozhattunk vele a L.U.C Engine One Tourbillon modellnél.

Chopard L.U.C Chrono One Flyback - L.U.C Calibre 03.03-L integrált kronográf kaliber oszlopkerékkel és 60 órányi járástartalékkal
Chopard L.U.C Chrono One Flyback – L.U.C Calibre 03.03-L integrált kronográf kaliber oszlopkerékkel és 60 órányi járástartalékkal

Ehhez a matt, indusztriális jellegű tokhoz illeszkedik a keki színű számlap, amely szintén matt, és mindenféle díszítést nélkülöz. Ha valaki ilyesmit szeretne látni, az fordítsa meg az órát. Az üveghátlapon keresztül vehetjük szemügyre a szépen kicsinosított L.U.C Calibre 03.03-L kronográf szerkezetet, amely még 2007-ben debütált. Az évszám tükrében különösen figyelemre méltó a 60 órás járástartalék. Az átlagosnál hosszabb “üzemidőre” ugyanis csak nagyjából a hitelválság alatt kezdtek mások odafigyelni, és onnan is évek teltek el, mire az első, 40 óránál nagyobb járástartalékú manufaktúra szerkezetek megjelentek. Szintén figyelemre méltó a kronométer tanúsítvány, ami kronográfok esetében meglehetősen ritkának számít. A flyback funkció, azaz a kronográf azon képessége, hogy nullázás nélkül újraindítható, már csak hab a tortán.

Chopard L.U.C Chrono One Flyback - az óra egyedüli díszített fele
Chopard L.U.C Chrono One Flyback – az óra egyedüli díszített fele

A fentiek fényében egyértelmű, hogy nem közlegények, hanem tábornokok órája lehet ez. Egyrészt a 100 darabra limitált mennyiség meglehetősen kevés tömeghadsereg felszerelésére, másrészt a 28200 eurós ár sem éppen baráti erre a célra. Tény ugyanakkor, hogy 9000-rel olcsóbb a nemesfém modelleknél. Akinek tetszik, kénytelen lesz látatlanban döntést hozni, mivel az üzletekbe aligha kerül majd akárcsak egyetlen példány is.

www.chopard.com

728x90