HUBLOT BIG BANG e

Jean-Claude Biver, az Hublot egykori atyaistene forogna a sírjában, mindjárt elmagyarázzuk miért. Persze mindez tréfa, ahogy a márka új okosórája is inkább poén, Biver Úr pedig (saját elmondása szerint) betegségéből felépülve kiváló egészségnek örvend. Hogy mi a véleménye a legújabb Hublot újdonságról, még nem tudjuk, de elmondjuk, mit lehet tudni a hamarosan megjelenő HUBLOT BIG BANG e okosóráról!

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

ONLINE

Ez az új hívószó, ami köszönhető részben a COVID19 miatt kialakult helyzetnek, másrészt az elmúlt években végbement vásárlói attitűd változásoknak.

Elektronikus úton, az interneten keresztül, azaz „online” vásárolni könnyebb, kényelmesebb, lazább, menőbb, egyszerűbb, és ami az eladói oldal számára is kecsegtető, költséghatékonyabb, a vevő pedig hamarabb hoz kevéssé megfontolt döntést.

A luxusóra márkaboltig kinek többet, kinek kevesebbet, de oda kell utazni. Eladókkal kell kommunikálni. Eközben a gyakran csak számítógépes grafikával előállított fényképek sokkal megnyerőbbek, hiszen egy idealizált óraeszményt festenek a termékről.

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

Kézben tartva egy karórát az élmény egészen más. Persze élőben az igazi, s néha épp így ragad meg egy modell vagy márka igazán, de az esetek többségében a grafika szebb, mint a valóság. Az „online” döntés következménye pedig nem jelentkezik azonnal. Nem adjuk oda fizikailag a pénzt vagy a bankkártyát az eladó kezébe, és időponthoz sem vagyunk kötve.

Hajnal egykor, kevéssé kiegyensúlyozott állapotban hamarabb döntünk felelőtlenül.

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT
HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

Ez a jövő?

Hogy felelőtlenség vagy megfontolatlan döntés–e az Hublot (ejtsd: „üblo”) új okosórája?

Biztosak lehetünk benne, hogy nem. Legalább is a gyártó részéről. Igaz ugyan, hogy a márkacsoport egykori úra (LVMH Group), a bevezetőben említett J.C. Biver sokszor, sokhelyen kiáltotta már (szó szerint) világgá, hogy egy karóra művészet, egy óra szenvedély, egy óra örök, egy óra érték, egy óra emlék, egy óra szerelem!

Örömet, élményt, emlékeket és értéket kell, hogy hordozzon és hozzon a tulajdonosa életébe. S erre (szerinte is) alapvetően egy mechanikus óra lehet képes.

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT
HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

Bedugva

Persze máskor, másutt azt is elmondta, hogy az Hublot kistestvére, a Tag Heuer egyik legjobban fogyó modellje a Connected, a cégcsoport (és egyébként a luxusórák világának) első okosórája.

A pálya a nagytesó számára sem ismeretlen, hiszen a 2018-as foci VB alkalmából már jelentkezett hasonló koncepcióval. Igaz korlátozott számban, és alapvetően funkcionalitással indokolva. Az Hublot Big Bang Referee a meccsek közvetítéséhez és lefolyásához közvetlenül kapcsolódó adatokkal szolgált, nem csak a tehetősebb nézők, de a játékvezetők kezén is. (Ha emlékszünk még, majd minden bíró és partjelző kezén ott figyelt.)

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

A Tag H. Connected tehát jól fogy, s tudható, hogy az Apple Watch (bár egészen más kávéház) igen sok pénzt hoz az almás gyártónak, az okosórák valódi értéke (ha van nekik egyáltalán) mégsem ez. Először is egyszerűbb, igénytelen(értsd: nem kell szerviz, nem kell rá vigyázni annyira, többnyire pontos, strapabíróbb), praktikus és ami a fontos, léptékekkel olcsóbb, mint a legtöbb mechanikus (pláne a luxus) karóra, így többen megengedhetik maguknak.

Főleg a fiatal vásárlók, divatból, másrészt az okosórák nyújtotta funkciók okán választják, s a nem túl drága árcédula miatt könnyebben meg is engedhetik maguknak. S közben órát viselnek, ami – ha jó sorsuk engedi – később elvezetheti majd őket abba az erdőbe, ahol a mechanikus (valódi) karórák iránti vágykeltő gombák nőnek.

Legalább is Mr. Biver szerint.

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

e

S hogy szó essen végre a mostani újdonságról is, az „online” vezérelv esetében is alapvető.

A Big Bang e a gyártó weboldalán lesz megvásárolható, legalább is 2020. 06. 15.-ig, ameddig az „Hublotista” tagok (akik regisztrálják maguk a www.hublotista.com oldalon) kizárólagos hozzáférést élveznek, mindkét verzióhoz.

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT
HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

Változatosság = gyönyör

Ugyanis kettő kivitelben érkezik az újdonság, 42 mm-es átmérővel készült kerámia vagy titán tokkal. A „szerkezet” Qualcomm Snapdragon Wear 3100, 4 magos, 1.094 GHz-en „ketyegő” processzor, akár 8 Gbyte memóriával. A kijelző 390×390 pixeles, 327 dpi-s felbontást „tud”, a hasznos átmérője 30.8 mm, az óra „járástartaléka” 1 nap, s egyébként kinézetre (a belsőt leszámítva) abszolút mértékben teljes értékű Hublot Big Bang karórát kapunk, a gyorscserés szíjjal és csattal, zafírüveggel, a jól ismert és már–már ikonikus megjelenéssel.

Persze az óraüveg alatt már nem valódi, hanem vetített kép formájában váltogathatjuk a gyártó által előre programozott számlapvariánsokat, melynek megjelenítéséért a Google féle Wear OS felel (az iPhone tulajdonosok meg így jártak).

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

Mennyi az annyi?

Nem kevés. Bár ismerve a Big Bang modellek lista árát, a kerámiatokos verzió esetén kiszabott 5500, illetve a titánért fizetendő 4900 CHF, forintosítva 1,7-1,5 millió forint nem sok!

Egy okosóráért persze már nem is kevés.

Az tudható, hogy a Tag Heuer egykor úgy adta el a hasonszőrű „smartwatch”-okat, hogy az eredeti áron beszámítja, ha valaki szeretné lecserélni egy valódi, mechanikus karórára (természetesen a Tag kínálatából).

HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT
HUBLOT BIG BANG e. Forrás: HUBLOT

Elnézve az új Big Bang e külső megjelenését, illetve ismerve a márkát egyébként a háttérből még mindig eléggé befolyásolni képes legenda véleményét, nem lenne meglepő, ha egyszer csak simán besétálhatnánk bármelyik Hublot butikba az okos Big Bangünkkel, s kérhetnénk bele egy mechanikus Unico szerkezetet, csekély felárért.

Ha ez egy lehetséges út az elemes Hublot előtt, akkor bizony már érdemes rajta elgondolkodni.

HUBLOT